Serviss
Jautājumi un atbildes par eļļu


1. Vai no minerāleļļas izmantošanas var pāriet uz sintētiskās eļļas izmantošanu?

Mūsdienu dzinējiem tas nesagādā nekādas problēmas. Ir iespējama pat atšķirīgu eļļu sajaukšana, kad papildina eļļu. Taču tad eļļas uzpildes kvalitāte noregulējas sliktākās markas līmenī.


2. Vai šķidri plūstošu 0W vai 5W eļļu gadījumā ir jārēķinās ar paaugstinātu patēriņu?

Ja runa ir par eļļas patēriņu: Nē. 0W eļļas nav principiāli šķidras, bet gan zemās temperatūrās tās ir īpaši plūstošas. Kad dzinējs ir silts, tās izturas tā, kā citas eļļas, atbilstoši to beigu ciparam 30 vai 40.


3. Cik daudz degvielas var ietaupīt ar 30 eļļu?

Vidēji patēriņš samazinās par diviem līdz pieciem procentiem, tas attiecas uz salīdzinājumu ar 10W­40 vai 15W­40 eļļu un bez tam ir atkarīgs no braukšanas ieradumiem. Ja ir skaidri izteikta braukšana nelielos attālumos ar daudziem aukstajiem startiem, ekonomija var būt vēl mazāka.


4. Pēc kādas specifikācijas ir jāvadās?

Izšķirošā ir informācija automašīnas lietošanas pamācībā. Tur ir norādīts, kāda VW specifikācija ir pareizā.


5. Jau neilgi pēc eļļas maiņas jaunā smērviela jau kļuvusi melna. Vai tas ir normāli?

Jā. No vienas puses, tas norāda uz to, ka eļļa tur netīrumus suspendētā stāvoklī un novērš nogulsnējumus. No otras puses, mainot eļļu, dzinējā pa­liek līdz pat ceturtdaļlitram atstrādātās eļļas, kas sajaucas ar svaigo eļļu un uzreiz nokrāsojas tumšā krāsā. Krāsa nav eļļas novecošanas pazīme. It īpaši dīzeļdzinējiem pēc dažiem nobrauktajiem kilometriem eļļa kļūst melna kvēpu dēļ.


6. Vai ir vērts arī vecākā dzinējā iepildīt „Longli­fe” eļļu?

Jaunākās paaudzes motoreļļu gadījumā tas ir iespējams un, pateicoties daudzām izdevīgām produkta īpašībām, tas arī ir gluži ieteicams.


7. Vai ir vērts minerāleļļas vietā izmantot dārgo sintētisko eļļu?

Aizsardzība pret nodilumu ir principiāli labāka, dzinēji kalpo ilgāk. Ar sintētiskajām kompensē papildizdevumus. Jo dārgāka degviela, jo "lētākas" sintētiskās eļļas.